مرداب «دریوک» مازندران
مرداب دریوک، یکی از مرداب‌های وهم‌انگیز ایران است که در استان مازندران قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی کلاردشت مازندران به حساب می‌آید. دریوک در مسیر جنگلی و در میان درختان پر شاخ‌ و برگ و انبوه کلاردشت قرار گرفته است و با کمی ‌پیاده‌روی می‌توانید به آن برسید. ضمن اینکه از هوای جنگل و صدای پرندگان لذت می‌برید، منظره‌ اعجاب‌انگیز مرداب جلوی چشم‌تان نمایان می‌شود.
در واقع مرداب دیوک گاهی با وجود مه زیبایی که روی آن قرار می‌گیرد، چهره‌ای وهم‌آلود و اسرارآمیز پیدا می‌کند. تنه‌ درختی پیر در کنار مرداب به چشم می‌خورد که مسافران روی آن می‌روند و عکس می‌گیرند. پوشش جنگلی و درختان سر به فلک کشیده، جلوه‌ خاصی به این مرداب داده است و گروه‌های آفرود و موتورسوارها که اغلب بازدیدکنندگان مرداب هستند، در اینجا کمپ می‌زنند.
جنگل‌های کلاردشت در فصل بهار غرق در زیبایی می‌شوند و زمین پوشیده از سبزه و جوانه‌های تازه‌ درختان، تحسین هر گردشگری را برمی‌انگیزند. با از راه رسیدن تابستان، سرسبزی درختان بیشتر می‌شود و گرمای خورشید، درخشندگی جنگل و مرداب را نمایان‌تر می‌کند.
فصل پاییز در این منطقه، با لباس رنگ به رنگ درختان و صدای خش‌خش برگ‌ها در زیر پا، منظره‌ای رویایی به وجود می‌آورد؛ هرچند که سرمای زمستان و بارندگی، سفر به این منطقه در فصل سرد را قدری دشوار می‌کند. به‌طور کلی می‌توان نیمه اول سال را بهترین زمان سفر به مرداب دریوک دانست. |منبع: ایسنا
نظرات کاربران
UserName